2. 7. 2014

Zlodějka duší - Kiersten White

13405148

Kiersten White od mala chtěla být ilustrátorkou knih, jenže později zjistila, že k tomu je potřeba umět kreslit, což neuměla, a tak se rozhodla, že raději bude knihy psát. Po každé, co přečetla nějakou knížku, si v hlavě vytvářela vlastní pokračování, a proto není divu, že nakonec vymyslela i svůj příběh, z kterého vznikla série Paranormálové.

Paranormálové jsou směsicí fantasy příběhu zasazeného do života 17ti leté dívky, která touží žít život obyčejné teenagerky jako ze seriálu. 


Vydalo nakladatelství Fortuna v roce 2011, 352 stran




Zmatený svět, holka v růžové a neviditelný kluk paranormál

Upíři, víly, vlkodlaci a další paranormálové jsou součástí Evelyina běžného života, pro ostatní normální lidi však stále patří jen do pohádkových příběhů na dobrou noc. Evelyn nikdy nevedla obyčejný život, po kterém tolik touží, místo toho vyrůstala ve Středisku a už od malička byla vysílána na mise, aby pomocí svých schopností odhalila, co nejvíce paranormálů, kteří pak byli zajištěni, aby neubližovali lidem.
Jednoho dne se však na středisku objevil záhadný paranormál Lease. Nikdo neví, kdo to je, ani kde se tu vzal, a když se s ním Evelyn seznámí, zjistí, že ne vše je takové jaké si představovala a zvláštní útoky na paranormály jen potvrdí její zlé tušení.

Hlavní hrdinka Evelyn mi byla sympatická již od první stránky, kdy velice vtipně popisovala svoji zbraň – diamanty osázený, růžový paralyzér Žah. Občas mi její chování přišlo takové neodůvodněné a zbytečné, ale pak si zase koupila blyštivé růžové kozačky a šla sbalit nějakého paranormála a zkuste ji pak nemít rádi.

"Ten můj paralyzér je růžový a je posázený falešnými diamanty. Říkám mu Žah a už jsme si spolu mockrát krásně užili."

Lease je takový klasický lamač dívčích srdcí – vtipný a charismatický, na první pohled nedosažitelný, s tajemnou minulostí. Do konce knížky toho o něm moc nevíte a tak je těžké si na něj udělat nějaký názor, ale hezky kreslí a to se počítá. 

Truth | via FacebookO Paranormálech toho sice víme dost, ale pořád jako by to nechtělo zapadnout na místo a občas jsem se v tom ztrácela. Takže abych to shrnula – upíři jsou chudáci, protože byli přeměněni nechtěně a ti mladí ještě vzpomínají na to, jaké to bylo být člověkem a neví, co si počít s tím, že jsou nesmrtelní. Vlkodlaci se přeměňují jen za úplňku a jinak ochraňují lidi a víly nejsou ani kouzelné, ani hodné, ale pěkné podfukačky, kterým nelze věřit, ale jinak se dobře využívají, stačí znát jejich jméno.


  Jeden z nedostatků této knihy je v tom, že celý paranormální svět je takový nedomyšlený, nedovysvětlený a něco mu chybí. U několika věcí jsem nevěděla, jak se mohly stát a co vlastně hlavní hrdina Lease je za parnormála, jsem taky nějak nepobrala. Myslím si, že to je škoda, protože jinak knížka měla spád a i popisy jednotlivých paranormálů byly zábavné a čtivé.
Ten další nedostatek je v překladu. Ne, že by v knize byly nějaké pravopisné chyby (sem tam se vyskytly písmenka navíc, špatně uvozovky...), jak to občas bývá, ale jazyk samotný byl takový neučesaný a slovosled byl zvláštní. Občas byly i divně použitá slova, jako by se překladatel ani nijak nezamýšlel, o čemže to vlastně je a prdnul tam první lepší překlad slova, co ho napadl a tyto malé výtky ji ubírají na kráse, protože jinak by to byla naprosto úžasná kniha. 

"Och, píp."

   Dlouho jsem čtení této série odkládala, ani vlastně nevím proč. Vždy se naskytlo něco „lepšího“ ke čtení, a protože jsem ji nemusela vracet zpátky do knihovny, tak mě nic nenutilo si ji přečíst. Nakonec jsem byla mile překvapena a hned se vrhla na pokračování této série. Docela mě mrzí ten překlad a ano budu to pořád omílat do kola a je možné, že to někomu nepřijde, ale mě to docela otravovalo a kazilo to celkový dojem z knihy. 


   Pokud neprahnete po nějakém do puntíku vypiplaném fantasy světě, za to si rádi přečtete knížku, která vás pobaví a chytne, tak si myslím, že Paranormálové jsou správná volba. Sice vás nejspíš nějak nenadchnou, ale jakmile ji dočtete, tak budete chtít vědět, co se s hlavními hrdiny dělo dál a tak nějak vám na nich bude záležet, ani nebudete vědět, jak se to stalo. Nejedná se o žádný must-read, ale praštěná Evie, její neodolatelný vílí ex-přítel Reth a tajemstvím zahalený Lease si vás získají a nedovolí vám se od knížky vzdálit ani na krok. 





Mějte se krásně,
Vaše
KejBí!









3 komentáře:

  1. Nad touto knihou, teda sériou, som uvažovala už tolkokrát, že akciu na knižky som zmeškala asi tak 100krát... nehovoriac o tom kolkokrát som ju držala v ruke v kníhkupectve. Ale tvoja pozitívna recenzia ma znova nakopla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No není to žádný bestseller jako třeba momentálně Divergence a podobně, ale mě překvapila, tak třeba překvapí i tebe a u nás ji mají asi za 50 korun, což je nic skoro :D :)

      Vymazat
  2. Obvykle mám na dobré knihy nos, ale tohle je jedna z mála, které jsem kupovala, aniž bych o ní předem něco věděla a šeredně jsem se spletla. Příběh je slabý, postavy nedopracované a nesympatické.
    Za padesát korun bych si nestěžovala, ale za plnou cenu Paranormálové dle mého zkrátka nestojí. K druhému dílu už bych se asi nedonutila, ani kdyby dal někdo "pajdsku" mě. :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...