18. 5. 2014

Ukolébavka - Sarah Dessen

12694381    Sarah Dessen vyrostla s knížkami, a proto není divu, že když dostala ke svým 10. narozeninám psací stroj, začala si hrát se slovy a psát první stránky svých příběhů. Z jejích 11 knih byly zatím do Češtiny přeloženy 2 - Poslouchej! a Ukolébavka, do Slovenštiny ještě k tomu kniha Pravda o večnosti, všechny pod nakladatelstvím CooBoo. Z jejích knih Someone like you a That summer byl v roce 2003 natočen film How to deal / Láska praštěná. Do rukou se mi dostala kniha Ukolébavka a konečně i já okusila kouzlo autorčina psaní... 

Ukolébavka - jedna z dívčích romantických knih napsaných perem slavné Americké autorky Sarah Dessen vás pobaví, zabaví v lenivý den a poznáte další nezvyklý pohled na lásku.



Vydalo nakladatelství CooBoo v roce 2012, 376 stran


Láska na první pohled a ztracené iluze...

   V téhle knize se protiklady přitahují a to doslova. Hlavní hrdinka Remy zařizuje pro svou matku už pátou svatbu a tak se nemůžeme divit, že se vzdala veškerých iluzí o lásce a její jediný cíl je přežít prázdniny a začít nový život, v nové škole, na druhé straně Ameriky.
   Naopak Dexter se do Remy zamiluje, hned když ji uvidí a je mu jasné, že jsou si souzeni. Načež se začnou "náhodně" potkávat na každém kroku. Dexter si najde brigádu naproti kadeřnictví, kde Remy pracuje, hraje v kapele, která bude hrát na Svatbě Reminy mamky - asi osud...
   Jak vám už nejspíš došlo, hlavní dvojicí této knihy je Remy a Dexter, oba vyrůstali v různých rodinách a oba mají jiné sny, avšak osud, jak se zdá, je chce mít spolu, jenže Remy se jen tak nedá nalákat, proto otázkou zůstává, jestli se Dextrovi podaří Remy přesvědčit, že láska nejenom ubližuje, ale i dává.  

"Láska je podvod."

   Poslední dobou se mi stává, že mi nesedne nějaká postava a u této knížky tomu bohužel nebylo jinak. Remy byla na můj vkus až přespříliš cynická a nevěřící, že ve světě je i něco dobrého. A jelikož já jsem její přesný opak, tak se často rozhodovala a dělala věci jinak, než bych je udělala já a tak mi trošku vadilo, že jsem se v této hrdince moc nezhlédla.

   Na druhou stranu Dexter byl naprostý opak - snílek, co věří, že život je fajn a všechno bude tak, jak má, toho jsem měla ráda už od začátku, i když byl až přespříliš nadšený ze života, ale to bylo na něm roztomilé.
    Také ještě musím zmínit, že Remina mamka byla spisovatelka - nevím, jak je to u vás, ale pokaždé, když někdo v knížce hodně čte, píše knihy nebo je jinak s knihami spojený, tak je mi knížka hned milejší, protože je v ní kousek toho, co já mám tolik ráda.
     Sarah Dessen opravdu píše dobře. Nevymýšlí žádné složité zápletky, její hrdinové jsou zajímaví a každý má nějakou tu úchylku jako každý člověk, takže se nepotkáte s někým naprosto dokonalým, kdo vám akorát sníží mínění o těch obyčejných opravdových lidech, jak se to po přečtení některých knih děje. 
 
    Ukolébavka patří do té skupiny knížek, které neurazí ani nenadchnou. Příběh nebyl celkem o ničem, ale to už u takových oddechových romantických knížek bývá. Takže pokud nechcete číst nic náročného, spíš jen abyste si odpočinuli po náročném dni, tak sáhněte po Ukolébavce, určitě neprohloupíte.




Mějte se krásně,
Vaše 
KejBí!



11 komentářů:

  1. Pekná recenzia. :)
    Knižku som dlhšie mala na wishliste a nevyzerá úplne zle, no ešte som po nej nesiahla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      určitě se po ni podívej, je to takové nenáročné čtení, které nezklame :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, taková uklidňující, přesně to na mě dýchá i z obálky. Na knihu mám zálusk už dlouho a díky tobě se po ní podívám dřív než jsem zamýšlela. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) ...knížka není nijak náročná na čtení, takže si na ni určitě najdeš chvilku času :)

      Vymazat
  3. Já jsem Ukolébavku četla už docela dávno. :) Ale neskutečně se mi pod kůži dostal Dexter. :) Taková milá, otravná moucha, kterou si časem zamiluje každý. :D
    moc pěkná recenze. :))
    A máš naprostou pravdu. Když je v knížce hodně čtení, psaní, žurnalistiky, je knížka mnohem milejší. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi taky, je takový sympatický, zábavný a roztomile pro všechno nadšený :)
      ...Akorát jsem začala číst Léto, kdy jsem zkrásněla a někdy už na desáté stránce byla věta, že si s sebou přivezla speciální tašku s knížkami a už mě od ní nikdo neodtrhl :D :))

      Vymazat
  4. Jej, něco takového bych potřebovala. :D A obálky knížek téhle autorky jsou takové milé, že by hezky koukaly z knihovničky. :D
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, doufám, že v Češtině vyjdou i její další knihy :)
      Děkuji :)

      Vymazat
  5. Pěkná recenze :-)

    Více s Tebou spíš komunikuji na facebooku, ale Tvůj blog se mi také moc líbí, a tak jsem Tě nominovala v Bloger Tagu http://fantasy-maka.blogspot.cz/2014/05/bloger-tag-katka.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za nominaci, tady je článek http://kejbie.blogspot.cz/2014/06/bloger-tag.html :)

      Vymazat
  6. Četla jsem už dost recenzí na tuto knihu a nikdo tuto knihu nechválil...no co stejně nemám v úmyslu si ji přečíst :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...